close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • POWRÓT PO UTRACIE PASZPORTU

  • Powrót do miejsca pobytu stałego po utracie paszportu

    Obywatelowi polskiemu, który utracił dokument paszportowy za granicą, konsul po potwierdzeniu jego danych i tożsamości wydaje paszport tymczasowy na powrót do miejsca pobytu stałego (w Polsce lub w innym kraju).

     (Konsul honorowy nie realizuje spraw paszportowych czyli nie wydaje również paszportów tymczasowych).

    Osoba ubiegająca się o wydanie paszportu tymczasowego w tej sytuacji składa:

    - Wypełniony wniosek o wydanie paszportu albo paszportu tymczasowego (wnioski są dostępne w urzędzie konsularnym).

    - Jedną kolorową fotografię o wymiarach 35x45mm, wykonaną w ciągu ostatnich 6 miesięcy na jednolitym jasnym tle, odwzorowującą naturalny kolor skóry, mającą dobrą ostrość oraz pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, a także   twarz od wierzchołka głowy do górnej części barków,  tak  aby twarz zajmowała 70-80% fotografii. Fotografia ma przedstawiać osobę w pozycji frontalnej bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.

    Osoba, której ta sytuacja dotyczy powinna złożyć u konsula zawiadomienie o utracie dokumentu paszportowego (formularze są  dostępne w urzędzie konsularnym).

      Należy pamiętać, że:

    - Nie ma możliwości przedłużenia ważności dokumentu paszportowego.

    - Nie ma możliwości wydania dokumentu paszportowego bez fotografii.

    - Nie ma możliwości zamieszczenia w dokumencie paszportowym dodatkowych danych,  np. tytułów naukowych, pseudonimów artystycznych itp.

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: